2. Agents del procés d’ensenyament

2.3. L’estudiant

2.3.4. Coavaluació

La coavaluació és una estratègia docent que permet els estudiants valorar la resta dels components de l’equip. Aquesta activitat, igual que l’autoavaluació, permet al docent obtenir més informació dels equips de treball de l’aula, i del treball que estan desenvolupant.

Mitjançant aquesta eina es poden detectar elements que dificultin el treball en equip, de cara a proporcionar recomanacions de treball en equip en les valoracions que es van fent al llarg de l’assignatura, tant durant el desenvolupament com en finalitzar cada activitat. Aquesta coavaluació també permet al docent acabar de perfilar la qualificació final de l’estudiant en cas de dubte.

La coavaluació en CTIC consta dels següents elements:

1. Una qüestió genèrica de quins aspectes haurien de reforçar els estudiants, i quins millorarien de la dinàmica del seu equip fins al moment de la valoració.
  2. La qualificació de cadascun dels companys d’equip en funció dels següents paràmetres:
    • Interacció amb la resta de l’equip (estil de comunicació, efectivitat, regularitat, presa de decisions).
    • Gestió i intercanvi de la informació.
    • Planificació i organització de l’equip (viabilitat de la planificació, consecució dels acords grupals).
    • Compliment de les tasques acordades per l’equip.
    • Actituds (transparència, constància, respecte, compromís).
    • Qualificació en general.

Aquesta coavaluació es duu a terme mitjançant un formulari en línia de Google Drive, de manera que les aportacions de cada estudiant queden desades en un full de càlcul a Drive, que en facilita la revisió al docent.

Aquestes valoracions realitzades per l’estudiant en la PAC3, l’autoavaluació i la coavaluació, permeten identificar si hi ha algun element a millorar, personal o per part d’algun membre de l’equip, i tenir prou temps per a corregir-lo una vegada iniciada la Pràctica Final.

Figura 19. Qüestionari de coavaluació